náš tým

Adéla Kovačková

Ve ScioŠkole bych se ráda zaměřila na podporu těch nejmenších na jejich poznávací cestě za písmenky, slovy a prvními knížkami. Zároveň se těším, že se staršími scioškoláky vymyslíme zajímavé projekty, ve kterých budeme propojovat literární svět třeba s filmem, poznáváním jiných kultur, hudbou.

Na vlastní kůži jsem si vyzkoušela, jaké to je, když se ve škole jen papouškují zcela nepotřebné informace, ptát se je zakázané a mít vlastní názor (nebo ho snad nedejbože přímo nahlas vyslovit!) je zcela nepřípustné. Ve ScioŠkole si užívám, že se mohu denně tetelit blahem, když z dětských úst léta jedna otázka za druhou a když se náhodou dostanu ke slovu a položím otázku já, raduji se, že se nikdo nebojí zkusit ji zodpovědět. A to dává mé práci po dlouhé době zase smysl!

Miluji cestování, dobrou kávu, lyže a svůj vnitřní klid (pokud ho zrovna mám). Relaxem pro mě může být pohodové posezení u skleničky vína s přáteli, výlet do hor nebo třeba hudební koncert.

Jakub Esterka

Kdo je Kuba Esterka?

Kuba Esterka je klubák (pracuje v klubu), ale je tu i jako průvodce
Provozuje zde kroužky např. EkoDub a Florbal. Z projektů měl např. Vodu nebo Survivor.

Kdo je pro nás Kuba Esterka

Kuba je pro nás někdo, na koho se můžeme spolehnout. Kuba je parťák, který pomůže ve všem, na co má. Kuba je náš kámoš a skvělý vymýšleč her a programů pro nás, děti.

S kým je tu ve škole?

Kuba je zde se svým skvělým klubovým týmem a dalšími vynikajícími průvodci a také se svou věrnou fenkou Bělou.

Co Kubu baví?

Má rád EkoDub a Florbal, dále Bělu a nás, děti. A asi dalších 10000000 věcí
Konec. Díky za pozornost.

-Děti

Jiří Hokeš

ředitel

Jako dítě školou povinné jsem byl na prvním stupni s dalšími spolužáky postaven před úkol opravit kolo naší matikářky, která si s jeho servisem zjevně nevěděla rady. Defekt jsme společně odstranili a skvěle jsme si to užili ne proto, že jsme se ulili z procvičování násobilky, ale hlavně proto, že jsme pracovali sami, byla nám svěřena důvěra, nikdo nás netestoval a nehodnotil a něco nového jsme se naučili. Rád bych přispěl k tomu, aby si „naše“ děti ze ScioŠkoly odnesly hromadu podobných a mnohem hodnotnějších zážitků, které jim pomohou poznat sebe sama. Snad k tomu dokáži přispět díky svým zkušenostem od vedení jazykové školy, přes průvodcování v mateřské školce až po práci na Harvard University.

Nela Vokrojová

Ve ScioŠkole se budu věnovat převážně českému jazyku. V překladu do scioškoláštiny to bude hlavně rozvíjení psaní a čtení, a to od technických základů až po ty nejkreativnější varianty. Vedle toho se budu starat o všeobecné blaho a prevenci patologických jevů.

Patřím mezi lidi, jejichž obličej obvykle vidíte, až když odloží knížku. Studovala jsem český a anglický jazyk a jejich literatury, ale velmi brzy mi došlo, že naučením se seznamů autorů a jejich děl nijak nezměním svět k lepšímu, proto jsem pokračovala jednooborovou psychologií a během studia jsem se zaměřila na emoce a motivaci.  Moje práce (před ScioŠkolou i v ní) spočívá v provázení studentů ke slovům slavných myslitelů, ale i v hledání slov svých vlastních. ScioŠkola mě oslovila hlavně tím, že si uvědomuje proměnlivost světa a je otevřená změnám a pokroku.

Jana Wills

zástupkyně ředitele

Kdybychom byli na vysokohorské expedici, tak já mám na starosti to, že všichni vědí, kam jdeme, máme všechno vybavení, aby se nám dobře šlo. Hledám cesty kudy jít dál a podporuji ty, kteří jsou již výpravou znavení. A až se nás zeptáte, jak jsme se na tu horu dostali, tak deníky budou u mě.

Na mých školeních o kreativním myšlení se dospělých lidí ptám, kdo byl v jejich životě největším „cenzorem“ kreativity – rozuměj někým, kdo nás demotivoval přemýšlet, hledat vlastní cesty, věřit sám sobě. Velmi častou odpovědí je: škola, učitelé, spolužáci. A tak jsem se rozhodla, že ty dospělé už nechám jejich osudu a půjdu na to z gruntu, předejdu tomu u zdroje. Vracím se zpět do školství, a když už zpět do školství, tak do školy, kterou budeme dělat tak, aby naši absolventi ve svých pamětech měli větu typu: „… a všechno to začalo ve ScioŠkole…“

Lenka Beranová

Ve ScioŠkole budu mít na starosti hlavně matematiku. Chtěla bych, aby při ní děti zažily radost z objevování, aby se učily samostatně myslet, argumentovat, spolupracovat a pomáhat si navzájem.

Původně jsem biofyzička, po několika letech práce ve výzkumu jsem vyměnila laboratoř za školu – pražské víceleté gymnázium. Jedním z důvodů bylo setkání s didaktikem matematiky, profesorem Milanem Hejným. Učit matematiku v jeho podání, učit děti myslet, objevovat, mi přišlo ohromně zajímavé. Těším se, že ve ScioŠkole budeme objevitelským způsobem učit i jiné předměty. Že děti, zaujaté zajímavými tématy, nebudu muset strašit písemkami, budu pro ně parťák pro poznávání zajímavého světa. Mě ze zajímavého světa baví hlavně kontakt s přírodou v opuštěných horách i ve Stromovce, hry a dlouhé diskuse s kamarády. Rovnováhu se snažím udržovat jógou a meditací.

Jáchym Gondáš

Rád bych s dětmi vstupoval do světa historie, kultury a kritického myšlení. A občas se u toho snad i zapotíme, proběhneme po lese a zazpíváme si.

Baví mě ptát se. Myslím, že v tom jsem zůstal dítětem. Někdy máme věci tak dlouho před očima, až si jich přestaneme všímat a začneme je považovat za samozřejmé. Snažím se uchovat si trvalou překvapenost.

Mám rád svoji rodinu, kočky, čerstvý čaj z Darjeelingu, komiksy, knihy Martina Heideggera, papričky Jalapeňo, mapy, Bibli, hřeben Malé Fatry, hudbu Leoše Janáčka, samotu v nočním borovicovém lese, arabské a indické jídlo, hloupé telefony, dýmkový tabák, ostré nože, verneovky, zvuk elektrické basy, staré příběhy, sarkastický humor, básně Ezry Pounda, sezení v křesle, chichotání mých dětí, avokádo, špinavé městské periferie, gorily.

Jana Habermannová

Budu se snažit, abychom společně objevovali krásy a zákonitosti přírody kolem nás.

Říkala jsem, že nechci být učitelka, protože jsem si nedovedla představit, jak bych fungovala v běžné škole. Když jsem se dozvěděla o ScioŠkole, přišlo mi, že je ušitá přímo pro mě na míru. S výchovou a vzděláváním mám dlouholetou zkušenost ze skautského prostředí. Jsem přesvědčena, že poznávání světa kolem i sebe sama je fascinující dobrodružství a chci ScioŠkoláky podporovat na cestách k jejich velkým i malým objevům. Profesně jsem se doposud věnovala výzkumu kukaččích včel. Ráda se toulám přírodou, nacházím klid a soustředění při skládání origami a cítím radost z pohybu nejen při běhání.

Silvia Kančevová

Rada by som sa s deťmi venovala všetkému výtvarnému, jazykovému, literárnemu a joge. Tiež sa venujem designu a architektúre, a preto sa podieľam na návrhu prostredia školy.

Moja cesta do ScioŠkoly viedla cez učenie angličtiny, jogy a výtvarných kurzov pre deti. Keď som sa dozvedela o ScioŠkole, vedela som, že je to cesta, ktorou sa chcem do budúcnosti vo vzdelávaní uberať. ScioŠkola je postavená na princípoch, ktoré sú mi blízké a dávajú mi zmysel. Bola by som rada, aby sme dokázali byť zodpovední voči sebe a ostatným a hlavne aktívni, tvoriví a otvorení. Deti by som rada viedla k samostatnosti, hľadaniu a premýšlaniu o veciach, formulovaniu vlastných názorov a poznávaniu seba samého.

Jana Bartošová

Ve ScioŠkole se zaměřím především na ty nejmladší děti a na jejich dovednosti číst a psát, abychom mohli společně poznávat svět. Vždycky jsem věděla, že až vyrostu, budu chtít pracovat s dětmi. Když jsem dostudovala obor Učitelství pro první stupeň ZŠ v Ostravě, vydala jsem se na zkušenou do Irska asistovat na základní waldorfskou školu v rámci Evropské dobrovolné služby, abych na vlastní kůži poznala jiný model vzdělávání, než se kterým jsem se do té doby setkávala. Ráda se učím novým věcem a do všeho jdu naplno a s nadšením. ScioŠkola mě zaujala a pohltila svou pozitivní energií a tvořivou atmosférou, která člověka inspiruje a baví.

Radka Kyselová

Mým hlavním úkolem ve Scioškole bude provázet děti čtením a psaním. Těším se na práci s menšími dětmi. Jsem zaměřením prvostupňař a také speciální pedagog a baví mě propojení obou těchto profesí. Ráda objevuji nové metody učení a jsou mi blízké nové pohledy na výchovu a přístup k dětem. Ráda je aplikuji u dětí s poruchami učení. Vždycky jsem věděla, že chci učit jinak. Za důležité považuji respekt, vnitřní motivaci, individuální přístup, kreativitu a pocit úspěšnosti. Mám radost, když lidé okolo mají radost.

Hanka Růžičková

školní klub

Ve školním klubu budu děti provázet a podporovat hlavně při rozvoji tvořivosti s využitím divadelních a výtvarných technik. Těším se na dětskou radost, odpoledne v Krčském lese a na vše, co spolu vytvoříme. S dětmi pracuji nepravidelně už mnoho let a v posledních letech se intenzivně vzdělávám v drama-terapii, výchovné dramatice a artefiletice, abych věděla, jak děti podpořit v radosti z tvořivého procesu bez ohledu na výsledek a nadání.

Ve Scio pracuji osmým rokem a jsem vděčná za neopakovatelnou příležitost účastnit se tohoto jedinečného projektu. Doposud jsem byla zodpovědná za nábor průvodců do ScioŠkoly a nyní mám možnost stát se i její součástí. Mimo práci hodně čtu, chodím do divadla, na výstavy a koncerty, chodím tvořit do ateliéru a na různé divadelní workshopy a vůbec se ráda neustále něco učím. O víkendech jsem hodně v lese se svou smečkou psů nebo na kole. A taky miluji dobrý čaj a dobrou kávu, sushi a tureckou kuchyni, čas s přáteli, cesty do neznáma a dobrodružství.

Lukáš Policar

Ve Scioškole od ledna pomáhám prvňáčkům s matematikou a především na projektech ve škole a v klubu.

Dlouhodobě se věnuji zážitkové pedagogice a pomoci s vytvářením dobrých a zdravých vztahů ve školních třídách. V posledních letech mně hodně baví hledat způsoby jak v mladých lidech probouzet chuť učit se vnímat problémy a příležitosti ve světě kolem nás a umět je proměnit v konkrétní skutky a činy. Po lektorské a manažerské práci v několika neziskových organizacích a na volné noze jsem nadšený, že jsem se mohl stát součástí scioškolního dobrodružství a přidat se k téhle bezva partě. Rád (si) hraju a zpívám, proháním se na všem, co má kola, toulám se po horách a poznávám nové země a kultury.

Aktuality

Volná místa pro rok 2017/2018

Pro školní rok 2017/2018 máme volná místa pro děti, které nastoupí v září do 2., 5., a 8. ročníku. Více v sekci zápisy.

Kontakt

Pošepného náměstí 2022/3
149 00, Praha 11 - Chodov

Mapa
praha11@scioskola.cz www.scioskola.cz

Pevná linka: 22 22 00 000
Mobil: 605 573 284