náš tým

Adéla Kovačková

Ve ScioŠkole bych se ráda zaměřila na podporu těch nejmenších na jejich poznávací cestě za písmenky, slovy a prvními knížkami. Zároveň se těším, že se staršími scioškoláky vymyslíme zajímavé projekty, ve kterých budeme propojovat literární svět třeba s filmem, poznáváním jiných kultur, hudbou.

Na vlastní kůži jsem si vyzkoušela, jaké to je, když se ve škole jen papouškují zcela nepotřebné informace, ptát se je zakázané a mít vlastní názor (nebo ho snad nedejbože přímo nahlas vyslovit!) je zcela nepřípustné. Ve ScioŠkole si užívám, že se mohu denně tetelit blahem, když z dětských úst léta jedna otázka za druhou a když se náhodou dostanu ke slovu a položím otázku já, raduji se, že se nikdo nebojí zkusit ji zodpovědět. A to dává mé práci po dlouhé době zase smysl!

Miluji cestování, dobrou kávu, lyže a svůj vnitřní klid (pokud ho zrovna mám). Relaxem pro mě může být pohodové posezení u skleničky vína s přáteli, výlet do hor nebo třeba hudební koncert.

Jakub Esterka

Kdo je Kuba Esterka?

Kuba Esterka je klubák (pracuje v klubu), ale je tu i jako průvodce
Provozuje zde kroužky např. EkoDub a Florbal. Z projektů měl např. Vodu nebo Survivor.

Kdo je pro nás Kuba Esterka

Kuba je pro nás někdo, na koho se můžeme spolehnout. Kuba je parťák, který pomůže ve všem, na co má. Kuba je náš kámoš a skvělý vymýšleč her a programů pro nás, děti.

S kým je tu ve škole?

Kuba je zde se svým skvělým klubovým týmem a dalšími vynikajícími průvodci a také se svou věrnou fenkou Bělou.

Co Kubu baví?

Má rád EkoDub a Florbal, dále Bělu a nás, děti. A asi dalších 10000000 věcí
Konec. Díky za pozornost.

-Děti

Jiří Hokeš

ředitel

Jako dítě školou povinné jsem byl na prvním stupni s dalšími spolužáky postaven před úkol opravit kolo naší matikářky, která si s jeho servisem zjevně nevěděla rady. Defekt jsme společně odstranili a skvěle jsme si to užili ne proto, že jsme se ulili z procvičování násobilky, ale hlavně proto, že jsme pracovali sami, byla nám svěřena důvěra, nikdo nás netestoval a nehodnotil a něco nového jsme se naučili. Rád bych přispěl k tomu, aby si „naše“ děti ze ScioŠkoly odnesly hromadu podobných a mnohem hodnotnějších zážitků, které jim pomohou poznat sebe sama. Snad k tomu dokáži přispět díky svým zkušenostem od vedení jazykové školy, přes průvodcování v mateřské školce až po práci na Harvard University.

Nela Vokrojová

Ve ScioŠkole se budu věnovat převážně českému jazyku. V překladu do scioškoláštiny to bude hlavně rozvíjení psaní a čtení, a to od technických základů až po ty nejkreativnější varianty. Vedle toho se budu starat o všeobecné blaho a prevenci patologických jevů.

Patřím mezi lidi, jejichž obličej obvykle vidíte, až když odloží knížku. Studovala jsem český a anglický jazyk a jejich literatury, ale velmi brzy mi došlo, že naučením se seznamů autorů a jejich děl nijak nezměním svět k lepšímu, proto jsem pokračovala jednooborovou psychologií a během studia jsem se zaměřila na emoce a motivaci.  Moje práce (před ScioŠkolou i v ní) spočívá v provázení studentů ke slovům slavných myslitelů, ale i v hledání slov svých vlastních. ScioŠkola mě oslovila hlavně tím, že si uvědomuje proměnlivost světa a je otevřená změnám a pokroku.

Berenika Kučerová

K práci ve škole jsem se dostala oklikou, ale nikoli náhodou. Dlouhodobě mě zajímá, jak lidé sami mohou pozitivně ovlivňovat prostředí a společnost, ve které žijí. Zabývala jsem se tím při studiu sociologie a pak v aplikovaném výzkumu, kde mi ale chyběla mi praktická odezva. Mnohem smysluplnější a zajímavější než moje dosavadní práce mi přišlo spoluobjevování světa s mými třemi syny. Zalíbila se mi role, kdy jim v tom mohu asistovat – směrovat je vhodným výběrem témat, dávat jim podněty, ptát se jich a nechat je přemýšlet a mluvit. Obdobně se snažím pracovat i s dětmi ve Scioškole. Líbí se mi, že také vztahy mezi dětmi a průvodcem jsou u nás uvolněnější a důvěrnější než v tradiční škole, více se blíží rodinnému prostředí. Děti se díky tomu nebojí být přirozené a kreativní. V dětech se snažím kromě samostatnosti a sebejistoty podporovat respekt a ohleduplnost k sobě navzájem. Ráda bych, aby v nich zakořenil pocit spoluzodpovědnosti za dění kolem a aktivní vůle měnit ho alespoň malinko k lepšímu.

Jana Wills

zástupkyně ředitele

Kdybychom byli na vysokohorské expedici, tak já mám na starosti to, že všichni vědí, kam jdeme, máme všechno vybavení, aby se nám dobře šlo. Hledám cesty kudy jít dál a podporuji ty, kteří jsou již výpravou znavení. A až se nás zeptáte, jak jsme se na tu horu dostali, tak deníky budou u mě.

Na mých školeních o kreativním myšlení se dospělých lidí ptám, kdo byl v jejich životě největším „cenzorem“ kreativity – rozuměj někým, kdo nás demotivoval přemýšlet, hledat vlastní cesty, věřit sám sobě. Velmi častou odpovědí je: škola, učitelé, spolužáci. A tak jsem se rozhodla, že ty dospělé už nechám jejich osudu a půjdu na to z gruntu, předejdu tomu u zdroje. Vracím se zpět do školství, a když už zpět do školství, tak do školy, kterou budeme dělat tak, aby naši absolventi ve svých pamětech měli větu typu: „… a všechno to začalo ve ScioŠkole…“

Helena Jurenková

školní klub

Život mě baví pro svou rozmanitost a svět dětí je mi blízký, protože není omezen naučenými předsudky a umožňuje vnímat svět zvídavýma a očima a hravým způsobem. Jako skaut jsem ve světě her a přirozeného poznávání tak trochu zůstala a přešla z dětství do dospělého života, kde jsem se dál věnovala práci s dětmi v různých neziskových organizacích, a to s dětmi z různých životních podmínek. Ve školním klubu chci umožnit dětem nejen rozvíjení se a poznávání nových věcí, ale také volnou hru, kterou považuji za velmi důležitou součást jejich času.

 

Christina Mandzuk

Here at ScioŠkola, I will be working with the students in English and guiding them through various subjects. I am excited to be here because I have always believed that experience and “doing” is the best way to learn. Working with kids both in the US and Thailand, I have seen how important it is for them to have the opportunity and space to think for themselves and be creative, so I try to provide and encourage this as much as possible. I look forward to exploring and learning together.When I am not at school, I can be found swimming or doing something outside, cooking, travelling, or reading cookbooks. I also enjoy wine and sharing a good laugh.

Isabel Mendoza

Původně jsem antropoložka a tanečnice. Vystudovala jsem magisterský obor Autorské tvorby a pedagogiky na DAMU se zaměřením na herectví. Mám 15ti letou zkušenost s výukou (tanec, angličtina a španělština). Mým hlavním cílem je propojovat různá témata s využitím umění a pohybových aktivit.

Lucie Lobkowiczová

Lenka Beranová

Ve ScioŠkole budu mít na starosti hlavně matematiku. Chtěla bych, aby při ní děti zažily radost z objevování, aby se učily samostatně myslet, argumentovat, spolupracovat a pomáhat si navzájem.

Původně jsem biofyzička, po několika letech práce ve výzkumu jsem vyměnila laboratoř za školu – pražské víceleté gymnázium. Jedním z důvodů bylo setkání s didaktikem matematiky, profesorem Milanem Hejným. Učit matematiku v jeho podání, učit děti myslet, objevovat, mi přišlo ohromně zajímavé. Těším se, že ve ScioŠkole budeme objevitelským způsobem učit i jiné předměty. Že děti, zaujaté zajímavými tématy, nebudu muset strašit písemkami, budu pro ně parťák pro poznávání zajímavého světa. Mě ze zajímavého světa baví hlavně kontakt s přírodou v opuštěných horách i ve Stromovce, hry a dlouhé diskuse s kamarády. Rovnováhu se snažím udržovat jógou a meditací.

Jana Bartošová

Ve ScioŠkole se zaměřím především na ty nejmladší děti a na jejich dovednosti číst a psát, abychom mohli společně poznávat svět. Vždycky jsem věděla, že až vyrostu, budu chtít pracovat s dětmi. Když jsem dostudovala obor Učitelství pro první stupeň ZŠ v Ostravě, vydala jsem se na zkušenou do Irska asistovat na základní waldorfskou školu v rámci Evropské dobrovolné služby, abych na vlastní kůži poznala jiný model vzdělávání, než se kterým jsem se do té doby setkávala. Ráda se učím novým věcem a do všeho jdu naplno a s nadšením. ScioŠkola mě zaujala a pohltila svou pozitivní energií a tvořivou atmosférou, která člověka inspiruje a baví.

Radka Kyselová

Speciální pedagog.

Hanka Růžičková

školní klub

Ve školním klubu budu děti provázet a podporovat hlavně při rozvoji tvořivosti s využitím divadelních a výtvarných technik. Těším se na dětskou radost, odpoledne v Krčském lese a na vše, co spolu vytvoříme. S dětmi pracuji nepravidelně už mnoho let a v posledních letech se intenzivně vzdělávám v drama-terapii, výchovné dramatice a artefiletice, abych věděla, jak děti podpořit v radosti z tvořivého procesu bez ohledu na výsledek a nadání.

Ve Scio pracuji osmým rokem a jsem vděčná za neopakovatelnou příležitost účastnit se tohoto jedinečného projektu. Doposud jsem byla zodpovědná za nábor průvodců do ScioŠkoly a nyní mám možnost stát se i její součástí. Mimo práci hodně čtu, chodím do divadla, na výstavy a koncerty, chodím tvořit do ateliéru a na různé divadelní workshopy a vůbec se ráda neustále něco učím. O víkendech jsem hodně v lese se svou smečkou psů nebo na kole. A taky miluji dobrý čaj a dobrou kávu, sushi a tureckou kuchyni, čas s přáteli, cesty do neznáma a dobrodružství.

Lukáš Policar

Ve Scioškole od ledna pomáhám prvňáčkům s matematikou a především na projektech ve škole a v klubu.

Dlouhodobě se věnuji zážitkové pedagogice a pomoci s vytvářením dobrých a zdravých vztahů ve školních třídách. V posledních letech mně hodně baví hledat způsoby jak v mladých lidech probouzet chuť učit se vnímat problémy a příležitosti ve světě kolem nás a umět je proměnit v konkrétní skutky a činy. Po lektorské a manažerské práci v několika neziskových organizacích a na volné noze jsem nadšený, že jsem se mohl stát součástí scioškolního dobrodružství a přidat se k téhle bezva partě. Rád (si) hraju a zpívám, proháním se na všem, co má kola, toulám se po horách a poznávám nové země a kultury.

Aktuality

Den otevřených dveří

19. 3. 2018 proběhne den otevřených dveří pro zájemce o zápis ke vzdělávání i pro odbornou veřejnost. Více informací v sekci “pro rodiče.”

Kontakt

Pošepného náměstí 2022/3
149 00, Praha 11 - Chodov

Mapa
praha11@scioskola.cz www.scioskola.cz

Pevná linka: 22 22 00 000
Mobil: 605 573 284